söndag 28 november 2010

Nya pepparkaksformar

Idag har jag varit på Maihaugens julmarknad och hittade mig tre nya pepparkaksformar som jag tyckte var kul.

Eftersom jag hade deg i kylskåpet måste ju de testas med en gång.

1: advents pusslet vårat som vi hade till fikat.

Igår kväll bakade sonen min på 8 sitt pepparkakshus han fick hjälp med kavling, passa ugnen med varma plåtar och ihopsättning men annars fixade han resten själv.

Det märks att han blivit ett år äldre sedan förra huset vilken mästare han kommer bli i vuxen ålder, tro
om det fortsätter så här, tänker stolt mamma :)

1 kommentar:

  1. Hej!

    Jag hittade hit via Söta Saker!

    Vilken smarrig saffranspannkaka du gjort! Och pepparkakshuset, vilken lycka!

    Om du har lust får du gärna kika in på min blogg!

    Jag startade en utmaning för varje månad där vi kan tipsa varandra på mysiga sätt att umgås med nära och kära utan att det måste bli för komplicerat och mycket att fixa innan - december månads utmaning är något julmysigt utan att stressa i hjäl sig!

    Hoppas du vill vara med, gäller december ut!

    stor KRAM

    http://blogg.amelia.se/angelaslista/category/utmaning-umgas-och-lagg-ribban-lagt/

    SvaraRadera