fredag 26 november 2010

Advent på intåg hemma på Bjerkli


Det börjar smått bli adventskänsla här hemma ,på kösbänken bubblar glöggen som luktar gott.
Min "kulgardin" är på plats i kökfönstret och adventsfärgen i Norge är ju lila så orkiden passar utmärkt in att jag älskar lila är ju perfekt just nu.Ljusstakarna skall letas fram och gås igenom imorgon min man vill helst inte ha någon pynt innan söndag men han jobbar så jag börjar lite smått :)


Min son har pysslat och dessa tomtar blev det. De har nu flyttat in till pepparkakshuset som skall vara klart till fösrta advent här hemma hos oss.

Där inne i huset lyser det och ser varmt och kosligt ut, bra det för utanför mitt fönster är det -15.

Så småfåglarna göds med solrosfrön hela dagen och i dag kom domherrarna , de är så vackra.

4 ljus till advent men jag fuskar lite och tänder alla de här på en gång det blir en lite stake med tripp trapp ljus om jag finner den i källaren.

Ute vid entren har jag och min son gjort islyktor och is stjärnor lite granris oc
h dörrkran så är vi snart i box där.
God advent alle sammen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar