onsdag 24 november 2010

Pepparkakshus

Jag  har alltid tyckt det varit kul med pepparkakshus entradition från hemifrån där vi hade det var jul även om det var oftast köpehus så fick jag och min syster pynta det.
Här kommer några av mina hus jag bakat genom årena.
Fantasihus

Detta gjorde jag när jag jobbade i köket på Hafjell Quality hotell och det stod på Julbordet där

Detta är Øyer gjestegård som jag bakade till hotellet och det stod i entren under julbordssesongen

Dessa stabbur stod på julbordet ett år på Hafjell Quality hotell

Ett kort till på Øyer gjestegård eller Hafjell hotell og apartment som det numera heter

Här är den Gotlandsinspererade kyrkan från 2009


Stabbur på hemmaplan

Stabbur på jobb

Jag och min man bodde permanet i husvagn på Hafjell camping i 1,5 år och den julen bakade jag det som vi precis fick plats att ställa på tvn i vagnen .


Detta år byggde jag borgar med två små tjejer

Detta gjorde jag till Hafjell Sportell julen 1998

Hemmahus ej färdigpyntade

Ett köpehus snek sig in här


Arvet går vidare för här är min 8-åriga sons bidrag 2009

Dessa var de jag hittade på rak arm i bildbunken på några 1000 bilder i datan min.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar