torsdag 1 december 2011

Baconlindad kyclingfilè på en bädd av morotsris


Dagens lunch :) Lite insperation till den som inte vet vad man skall ha till middag.
Jag hade färdig marinerad kyckling hemma som jag kyddade med lite rosmarin och lindade i bacon jag la dem i en smord form och in i ugnen på 200 grader i ca 20 minuter tills det kommer klar saft ur kycklingen om du sticker hål i den.

På slutet penslade jag på en aning honung och pressade på lite limesaft.
Till detta serverade jag morotsris jag tog två morötter som jag skar i små bitar och en halv rödlök går lika bra med gul lök, hackade upp den med och surrade det i lite smör i en gryta,

 hällde sedan på gott med vatten och en msk kycklingfond och när detta kokade tippade jag i två dl ris kokade tills riset var klart och hällde av överflödigt vatten riset räcker till 2-3 pers .
Så blev det lunch med saftig kyckling ett färglatt ris och lite söta tomater till och lite god sky från kycklingen.
Smaklig måltid!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar