torsdag 26 maj 2011

Sallad med dragon och citronmarinerad kyckling.

Idag fick jag bara så lust på kycklinsallad till lunch så det fick det bli när jag fick en vännina på lunchbesök.
I går la jag små kycklingfilebitar i en marinad av bbqgrillolja från Santa Maria blandat med saft och skal från en halv citron, hackad färsk dragon och gräslök, blandade runt och plastade in .
Efter ett dygn i kyl luktade det gott och smakade toppen.
Jag grillade mina kyclingfileèr och serverade de ljumna på salladen .

Tillsammans med vitlökskrutonger gjorda av 2 grova rostbrödskivor
som jag tärnade och stekte i smör och hackad vitlök.

Sedan var det bara att skära sallad av det som fanns hemma jag hade isbergssallad, majs cherrytomater,gurka, lite röd paprika och chilimarinerad fetaost
som jag toppade med den grillade kycklingen.
Hoppas detta blev insperation till någons lunch eller middag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar