onsdag 4 maj 2011

Kaneltoast

Idag gjorde jag kaneltoast av det gamla franskbrödet jag hade liggande en klassiker från barndomen.

Du behöver
vitt bröd
smör
socker
kanel

Man kan använda brödskivorna som de är men jag hade hjälp av sonen idag
så vi tog ut figurer med pepparkaksformar.

Sedan bredde jag på ett gott lager med smör och strödde över generöst med socker och kanel.

In i ugnen på grill eller övervärme ca 225 grader tills de fått en gyllene färg
och ätes gärna varma till en kopp kaffe eller kvällsteèt.
Enkelt supergott och klart på mindre än en kvart :)

Något som oxå är väldigt gott är att göra som ovan men finriva lite apelsinskal över toasten innan du kör in den i ugen som jag gjorde nedan du får du en underbar smak


Mitt bidrag till månadens sötsak hos söta saker
Söta saker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar