lördag 7 maj 2011

Lax och grönt från grillen


Idag blev det middag från grillen, mumsig :)
Jag tog en folie bit som jag smörjde med lite olja så grönsakerna inte fastnar.
Till en person tog jag 3 små morötter och broccolistjälkar som skar i små bitar och kryddade med den norska pomfrikryddan med dill och packade in och rätt på grillen.

Till det blev lax kryddad med salt,peppar ,dill och citron i botten la jag 2 stora msk römme
 men går nog lika bra med creme fraishe.
Allt lades oxå på ett smort folieark som jag vek ihop det och la på grillen.

I tillägg grillade jag 5 tjocka skivor squash kryddat med lite grillolja och grillkryddor.

Färdiga härliga grönsaker

och lax med en sås.
Färdigt på ca 10-15  min på grillen lite beroende på värmen så har du en härlig sommarmiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar