onsdag 28 mars 2012

Kycklingar á là chokladboll

Dags för lite påskpyssel och då måste ju nästan bli kycklingar eller ägg
så kycklingar blev det.
Jag gjorde mina Deliktobollar men man kan ta vanliga chokladbollar
 det går minns lika bra det är ju looken du vill åt ;)
Jag började med att förbereda pyntet som skulle på det var näbb och tuppkammen och fötter var av marsipan man kan göra ögonen med av det men jag använde minimashmallows till det.
Tuppkammen gjorde jag av en halv utstansad blomma.

Kokosen blandade jag med gul karamellfärg tills den fick en passande nyans.
Jag doppade först bollarna i smält choklad och rullade sedan i kokos .
Nu använde jag mörk choklad men hade man tagit vit choklad och färgat den lite gul oxå så hade du nog fått ett ännu finare resultat men den idèn kom jag på för sent men ni kan ju testa den kanske.

Fötter av och näbb blev av orangefärgade massipan och jag satte fast det och ögonen med den smälta chokladen.
Ögon och sätt en klick choklad med en tandpetare på så är de klara.


God påskförberedelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar