lördag 31 mars 2012

Biscotti med mandel och kardemumma


Nu blev det min tur att testa att baka Biscotti det har hellt enkelt inte blivit av förr.
Så jag valde en med mandel och kardemumma två goda smaker jag gillar mycket.
Receptet var enkelt och fungerade väldigt bra.

1 tsk kardemummakärnor ev mald kardemmumma men då 1,5 tsk
100 g mjukt smör
1 dl strösocker
0.5 dl råsocker
2 tsk vaniljsocker
2 st  ägg
4,5 dl vetemjöl
1.5 tsk bakpulver
1dl sötmandel


Värm ugnen till 175 grader.

Blanda allt och rulla till 2 längder.

Jag körde mitt i mixern men gör du det för hand så hacka mandeln först innan du tar i den.
Lägg upp på plåt och grädda 25 minuter.
Tag ut och dela lite på snedden och lägg snittytan uppåt.

Sänk till 125 grader och låt biscottin torka cirka 10 minuter till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar