torsdag 24 november 2011

Snabbsill på Rönningebackens vis.


Hemma är det bara jag som äter sill så då skall det vara enkelt och gärna gå snabbt så till denna sill använder jag "abbas sill på 5 min."


så en förpackning av abbas snabbsill
1 röd chili
en bit av det gröna på purjolöken
ca 1/4 rödlök i tunna skivor
lite skal av en citron
några svartpepparkorn
hackad dill

Öppna sillförpackningen och häll över spaden i en kanna .Skär sillen i bitar ,skär ner grönsakerna  nu varvar du det hela gärna i en glasburk så du ser de härliga färgerna.


Till sist häller du över spaden i kannan och sätt på locket låt gärna stå över natten eller lite längre så du får fram smakerna .
Jag glömde ju dillen så den fick komma i efterpå det var först när jag såg fotonen jag kom på det :)

2 kommentarer:

  1. Hej.. Googlade på smörgåstårta och fick upp ditt recept som jag tagit ett par tips ifrån, dock ska jag ändra lite efter egen smak. Kanon blogg å ser att di bor rätt nära mig.. Jag bor i Uddevalla.. :-) hoppas allt e bra? :) mvh

    SvaraRadera
  2. Hej och tack :-) kul att du hittade hit och så bra att du hittade några "tips" jag läser ofta recept o bloggar men det slutar ju ofta med att man gör sin egen variant ibland blir det bra ibland borde man kanske följt originalet men det är kul i köket i vilket fall :-) Idag står det pepparkakshus på programmet.
    Mvh Eva

    SvaraRadera