onsdag 12 oktober 2011

Kokoskonfekt /Bountybollar med en vri


Vi är bortbjudna till helgen och då tänkte jag passa på att göra lite hemmalagat godis till värdinnepresent och valet hamnade på Bountybollar för det var länge sedan
 sist så receptet på de hittar du här.
Men jag gjorde lite olika varianter på dem när röran var klar delade jag den i tre delar.
 Den första blev naturell och jag formade röran till halvmånar som ställs kall
 och sedan doppas i smält choklad.


 Den andra tillsatte jag 1/2 dl hackade jordnötter ,blandade runt och tryckte ut det i en liten fyrkantig form så plattan blav ca 1cm tjock och till sist hackade jag lite mer jordnötter och tryckte ner på toppen detta har nu stått kallt över natten  delas nu i fyrkantiga bitar och skall nu bli choklad doppat.


Den sista delen blandade jag med rivet skal från en liten apelsin, denna röra hamnade oxå i en liten form och efter de kallnat och stelnat till i kyl skärs de nu till avlånga bitar som doppas i choklad och pyntas med lite torkat apelsinskal.



Så vart det tre pralinsorter med kokos.
Nu kan man lägga det i cellofanpåsar och knyta runt med ett fint band så har du en underbar liten gåbortpresent, men de skall med fördel förvaras i kyl.

1 kommentar:

  1. Ooooh vilken bra present att ge bort det låter toppen! Och att blanda i jordnötter lät för gott för att vara sant ;) Mums!

    SvaraRadera