söndag 22 februari 2015

Pizza LCHF

Jag har testat många pizzabottnar i LCHF nu detta är nog inte favoriten men den är riktigt bra.
Och det bästa receptet med Philadelphiaost i har jag tappat bort :(
 
Pizzabotten
4 ägg
2 dl vatten
1 dl olivolja
2 dl mandelmjöl
2 msk fiberhusk
2 tsk bakpulver
2 krm salt
 
Sätt ugnen på 200 grader.
Vispa äggen fluffiga och tillsätt vatten och olja.
Blanda alla torra ingredienser och blanda ner dem i ägglandningen.
 
 

Rör om väl så allt är ordentligt blandat låt svälla en stund innan du häller upp det på bakplåtspapper på en plåt. Bred ut smeten på plåten och grädda i ca 10 minuter.
Sätt upp ugnen på 250 grader nu.


 Bred nu på tomatsås jag använde denna med tomat och basilika från Findus.
Jag strödde sedan på rikligt med pizzakryddor.
 Sedan riven ost ,lök champinjoner och skinka.
Toppat med ännu mer ost på slutet.
Här tar ni det ju det ni gillar på pizzan men detta var det som fanns i min kyl denna dag.

 In i ugnen igen i ca 5-10 min tills osten fått färg. 
 Till sist toppade jag min pizza med babyspenat och kebabsås.

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar