lördag 2 maj 2015

Nutella LCHF


Denna blev bara så god och när jag blir riktigt sugen på något gott tar jag en sked av denna i kylen.
Nu har denna stått i kylen i 3 veckor och smakar fortfarande lika bra.
200 gr hasselnötter
ca 5 msk sötning
2 msk kakao
1 tsk vaniljpulver
30 gr kokosolja
50 gr smält mörk choklad  ( denna kan du hoppa över om du vill)
 Börja med att rosta hasselnötterna i ugnen på 175 grader när de börjat få rejält med färg så tar du ut dem och häller de på en kökshandduk och gnuggar med hjälp av den så mycket av skalet du kan.


Mixa nötterna i en matberedare/mixer 
Tillsätt kakao, sötning, kokosolja och vaniljpulver och mixa tills allt blandas till en "röra/smet". Smaka av och tillsätt lite extra av ingredienserna efter smak.
Och nu kör jag i den smälta chokladen .

 Kör tills du får en så slät röra som möjligt.
Jag silade min på slutet för att få den helt slät.


 Häll på burk och förvara i kylen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar