torsdag 21 augusti 2014

Lchf chokladgodis med jordnötsmör

 

 
 
Detta är något för er som äter liberal LCHF eller bara älskar choklad.
Jag älskar choklad och för att inte äta så mycket av det kom jag på dessa
då får jag i mig fett och suget stoppas fortare.

Jag vet inte helt hur många det blev men ca 40-50st  tror jag
50 gr osaltat smör
50 gr cocosfett
100 gr mörk choklad minst 70 % gärna mer
4 msk lchf godkänt jordnötssmör



Hacka den mörka chokladen fint.
Smält cocosfett, jordnösmöret och smör i en kastrull och ta bort den från plattan
rör ned chokladen och rör tills den smält helt.
 
Häll upp i ischokladformar.
Vill man så toppar man varje form med en jordnöt när de nästan stelnat helt .
Jag hade inga jordnötter hemma så det fick utebli här.
Ställ i kyl och låt stelna .
Förvaras i kyl eller som jag i frysen då kan man lätt ta upp en när suget sätter in.
Eller man får oväntat kaffebesök.
Pappersformerna lossnade på mina så jag serverade dessa så här
men de smälter rätt fort i rumstemperatur. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar