söndag 17 augusti 2014

Ketosrutor LCHF

Jag tyckte ketosbollar var lite pilligt och inte helt i min smak så utvecklade dessa istället.
100 gr smör
2 msk kokosfett/olja
1,5 msk kakao
3 msk kaffe
50 gr kokos
mintessens efter smak
ev. 1-2 msk sötströ
 
Jag smälte smör och kokosfett hällde i resterande av ingredienserna och smakade av med mintessensen.
Hällde sedan upp det i en liten form klädd med bakplåtspapper
och satte i kyl för att stelna.
 Efter en halvtimme tog jag ut formen och skar uppkakan i små fyrkanter och styck frös dem så nu har jag fina portionsbitar i frysen att ta upp vid behov.
Jag stödde på lite kokos vid servering .

 Men fick också tipset att dessa är goda med lite vispad grädde och hallon,
 det stämmer säkert men jag har inte hunnit testa det ännu.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar