lördag 5 maj 2012

Fotbollsdomartårta


Vår granne fyller 60 och frugan önskade personliga tårtor han är bla. aktiv som fotbollsdomare och just denna tårtan gick under det temat en kul utmaning och blev nöjd när jag väl klurat ut hur jag ville ha det.
Jag körde en chokladbotten i en mindre långpanna de brukar vara lite mer stabila när man skall bygga på höjden.Jag bakade bara en stats av vanliga kärleksmumsbotten till denna.


Jag fyllde chokladbotten med lite mango och päron dessert på barnmatsburk och en vaniljmousse tog även och " klädde" kakan i vaniljemousse.
Toppen = bollen gjorde jag dagen före med vanliga sockerkaksbotten som formades i en skål klädd med plastfolie ett måste om man skall få ut den sedan den fyllde jag med lite jordgubbsylt och vaniljmousse.
 
 Jag färgade och kavlade ut ett stort stycke marsipan till botten som jah la över chokladkakan.

 Gjorde det samma med vit marsipan till "bollen" sedan klippte jag ut en sexkantig pappersbit och la den på kakan och tryckte in markeringar efter den på hela "bollen" och fyllde sedan i några med svartfärgad marsipan.


 Det blev en svart visselpipa med rött band
 Gammeldags domartröjor med 60 talen på
 Det röda och gula kortet fick oxå vara med.






Och nu bär det av på 60-årsfest god helg på er alla härliga följare av bloggen !!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar