söndag 27 maj 2012

Polka och choklad biscotti

 
Nu har jag testat en ny variant av biscotti jag blandade polkagrisar och mjölkchoklad.
Jag gjorde de lite mindre än de jag brukar göra en rätt lagom storlek tyckte jag
 och helt perfekta att ha med till stranden.
 
100 g mjukt smör
1 dl strösocker
0.5 dl rörsocker
2 tsk vaniljsocker
2 st ägg
4,5 dl vetemjöl
1.5 tsk bakpulver
1dl polkagrisar
100 gr choklad av din favorit jag tog mjölkchoklad

Värm ugnen till 175 grader.

Börja med att grov hacka mjölkchokladen. Kör sedan polkagrisarna i mixern .
 
Blanda allt till en deg.
 
Dela degen i tre forma till längder.
Lägg upp på plåt platta till lite och grädda 25 minuter.
 
Tag ut och dela lite på snedden och lägg snittytan uppåt.
Sänk till 125 grader och låt biscottin torka cirka 10 minuter till.
Lycka till


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar