torsdag 29 september 2011

Chokladmuffins med mynta


Jag älskar mintchokladsmaken och här har jag använt torkad mynta för att få mintsmaken.Det går säkert bra med färsk mynta med men det hade jag inte hemma denna gång.
Detta blir 12 muffins
2 dl strösocker
2ägg
1 msk torkade myntablad
2,5 dl vetemjöl
2tsk bakpulver
4 msk kakao
100gr smör rumstempererat
1/2 dl mjölk

Vispa ägg och socker. Vispa ner det mjuka smöret och sedan mjölken.
Blanda det torra och vänd i rör till allt är väl blandat.
Klicka ut smeten i formar.
Jag gräddade mina i pappersformar i en muffinsplåt.

Mitt i ugnen 175 grader ca 10 min 
När mina kom ut ur ugnen rev jag över lite vit och mörk choklad och satte dit en blomma till pynt men det kan ju uteslutas om man vill.

1 kommentar:

  1. Underbart recept, hela familjen älskar dessa muffins! Tack!

    SvaraRadera