söndag 9 oktober 2016

Kakmonster tårta

Denna tårtan blev lätt ihop släng av mycket halvfabrikat då orken inte var på plats efter en dunderförkylning.
Jag använde en färdigköpt chokladbotten som jag fyllde med en vaniljmousse från dr Oetker samt chokladfluff som jag gjorde så här:
5 dl grädde 
200gr mjölkchoklad
Hacka chokladen fint lägg i en skål.
Värm upp grädden men koka den inte.
Häll den över chokladen till den löst upp sig helt och ställ i kyl gärna över natten.
Vispa upp till fluff och bred på tårtan.
Denna tårta täckte jag med maräng smörkräm receptet hittar du här.

Ögonen gjorde jag av marshmallows och lite marsipan.
munnen var av marsipan även namn och 1:an var av marsipan. 
Sedan spritsade jag "duttar" över hela tårtan
 och la dit lite kakor till sist och sedan var mitt kakmonster klart :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar