söndag 9 oktober 2016

Choklad mini donuts


Min son önskades sig ett minidonut järn och det fick han men jag har nog använt det mest men så enkelt kul och gott att använda.

Dessa är en chokladvariant jag testade mig fram till.
3,5 dl mjöl 
3msk kakao
2 tsk bakpulver
0,5 tsk salt
1 dl mjölk
0,5 dl kokos
3 msk smör
2 ägg

Blanda allt det torra . Smält smöret.
Vispa upp äggen lätt.
Rör nu i´hop allt till en jämn smet.
Jag valde att hälla smeten i en spritspåse för att jag tyckte det var lättats så 
när man skulle fylla upp i järnet .
Det gräddade i några minuter tiden varierar på hur mycket smet du får i .

När de svalnat lite smälte jag lite rosa melts från Wilton som jag smälte i vattenbad 
och sedan doppade jag donuts i detta och strössel efter.
Dessa går fint att frysa och är rätt små så tinar på ett kick när man får fikabesök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar