onsdag 16 april 2014

Mask tårta

Detta är en tårta jag gjorde på jobbet för att fira vårt Grön flagg certifiering .
Efter som vi körde tema med odling och kompost så var jord och daggmaskar det som gällde till barnens stora förtjusning. Eftersom jag hade begränsat med tid så tog jag alla genvägar som gick med dessa tårtorna.
Daggmaskar gjorde jag av färdig färgad rosa marsipan med jordgubbsmak. 
Fyllningarna blev tårtmousse med jordgubbsmak och vaniljsmak .
I den med vaniljsmak tillsatte jag lite finrivet citronskal.
Tårtbottnarna var färdigköpta med chokladsmak. 
Det blev ett lager med jordgubbsmousse och ett med vanilj/citronmousse. 
Tårtorna täcktes med vispad grädde . 
Sedan kavlade jag ut långa remsor av grön marsipan som jag fäste runt tårtornas kanter.
Uppepåsmulade jag ner en chokladkaka som "jord."
 
I detta la jag marsipanmaskarna och satte dit en liten grön planta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar