torsdag 20 januari 2011

Pasta med räkor och curry

Räckor, curry och pasta är en sådan snabbrätt som är toppen ibland.
Jag varierar den efter vad som finns i kylskåpet.
Denna gången blev det chili, ingefära, purjolök och brockoli som jag skar upp och fräste i pannan.


Jag använde räckor på burk så de fick stå och rinna av i en sil.

På med curryn så den får fräsa med lite, salt och peppar och två limekaffirblad tippade jag i med.
Sedan hällde jag på lite matlagningsgrädde och en matsked creme fraise och buljong gott med fiskbuljong men det blev kyckling för mig för det var det som fanns hemma ;)
Till sist redde jag av det med lite mazeinna.
Jag tror det hade varit gott med bara kokosmjölk på grönsaksblandningen så hade det blivit riktigt thai smak på det.

Nu tippade jag i räkorna och de skall bara bli varma inte koka länge då blir de så tråkiga och sega.

Kokt pasta med såsen över är en toppen lunch eller middag.
Detta var väl inget recept dirrekt men kanske lite insperation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar