fredag 27 juni 2014

Rumptårta

 
 
KL 20.00 igår kväll fick jag beställning på denna och kl 16.00 levererades den idag så att trosorna sitter lite snett och att rumpan har celluliter det fick de med på köpet grabbarna på svensexan.
 
Botten bakade jag i en rund form men hjärtform är ju idealiskt men min blev tyvärr för liten.
Jag använde detta recept på kärleksmums utan toppningen.
 
Jag skar av toppenbiten innan jag skar till resten till en hjärtform.

Som mellanlägg blev det dumlefluff på ena lagret och
chokladfluff gjort på samma sätt som dumlefluffet.

 Sista flufflagret formade jag lite högre på breda stället som lite rumpform.
Sista locket det stora runda försökte jag forma uppepå som en rumpa.

 Det hela täcktes med jordgubbsmousse pulvervariant från butiken det var det som fanns hemma.

 Jag blandade marsipan och sockerpasta med dessa färger tills jag fick den hudton jag ville ha.

 Formade det sista när moussen stelnat .
 Kavlade ut locket stort och fodrade det med olja innan jag la det över kakan.

Sedan klippte jag till en trosa i bakplåtspapper som jag hade till mall och skar ut efter i den mintgröna utkavlade marsipanen.

Spetsen blev gjord av lite vitmarsipan med kanstutstansare och lite mönster med en pinne och några små sockerpärlor. 

 Svarta bokstäver i marsipan
 En tatuering enligt önskemål målad av pastafärger blandat med en gnutta ren sprit.




En personlig hälsning från blivande bruden.
 


Det skall bli kul att höra om reaktionen från grabbgänget när denna kommer fram på bordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar