fredag 6 mars 2015

Lchf frallor

Dessa bullar /frallor var enkla att göra och riktigt goda även om "the bröd" fortfarande är min favorit.
detta blir 6 frallor det skulle vara vallmofrö på men det hade jag inte hemma så det fick bli sesamfrö istället.
 
50 gr smör
2 ägg
1 dl vispgrädde
1 dl vatten
1 krm salt
2 tsk bakpulver
2 dl mandelmjöl
1 dl pofiber
2 msk fiberhusk
 
 
Sätt ugnen på 175 grader
Smält smöret.
Vispa ihop äggen med vispgrädden, salt och vattnet.
Tillsätt smöret.
Blanda alla torra ingredienser väl.
Rör ner det torra i "äggröran" med elvisp.
Låt svälla i ca 10 min.
Forma till 6 bullar,
smeten är rätt lös men med fuktiga fingrar går det rätt bra ändå tyckte jag
 

Lägg bullarna på bakplåtspapper på en plåt..
Strö ev. lite frö som dekoration och in i ugnen i ca 30 minuter.

 Så har ni  färdiga frukostfrallor klara eller
 varför inte använda dessa till hamburgerbröd vilket jag tror de skulle vara goda till. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar