söndag 13 november 2016

Mjölkchokladfluff

Detta är en av de enklaste och godaste av alla tårtfyllningar som finns, enligt mig.
I detta recept har jag skrivit mjölkchoklad men det går bra med vilken choklad som helst jag använder dumle ibland och även nutella , mörk choklad och vit men i den vita brukar jag riva i lite citronskal efter chokladen smält i grädde bara föra att jag tycker det blir så gott.
Enligt recepten får inte grädden koka jag har dock kunnat vispa upp det dagen efter trots att det kokat men undviker man att koka det så garanterar man bra resultat dock.
 

Mjölkchoklad fluff
3 dl vispgrädde
180 g mjölkchoklad
Värm grädden och rör i chokladen så den smälter.
OBS: Grädden får absolut INTE koka för då går det inte att vispa upp den sen.
Sen sätter du in choklad grädden i kylskåpet.
När blandningen har blivit kall är det bara att vispa upp.
Låt helst grädden stå i kylskåpet under natten eller i minst 5 timmar.
Spritsa sedan ut fluffen på muffinsen eller använd som fyllning till en tårta.
 
 
 
 
 Lycka till!
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar