söndag 10 januari 2016

Choklad paj Lchf

 
Jag har gjort ett chokladpaj skal denna gången fyllde jag med choklad proteinpudding och grädde men man kan ju fylla skalet med bra grädde och bär om så önskas.
Pajdeg
3 dl mandelmjöl
0,5 dl skalade sesamfrön
1 msk fiberhusk
2-3 msk kakao
2 msk sukrin gold
 40 g smör
1 ägg
Mixa mandelmjöl och sesamfrön i blender/mixer och blanda sedan ner resterande ingredienser och mixa till en deg. Tryck ut i pajform eller springform och nagga botten med gaffel, låt vila i kylskåp ca 30 min.
Grädda skalet i 175 g i ca 8-15 minuter tills skalet fått lite färg.
Jag eftertorkade mitt skall en stund på 100 grader i ca 20 min
Fyllning.
1 burk proteinpudding
2dl grädde som vispas
mörka 70% chokladplattor
kakao
50 gr smält choklad minst 70%
 
Jag började med att smälta choklad och pensla insidan av pajskalet med. 
Sedan när chokladen stelnat la jag i chokladpuddingen och spritsade sedan över vispad grädde
 
 
Jag dekorerade med chokladplattor och pudrade överkakao till sist. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar