tisdag 6 maj 2014

LCHF korvbröd


 
Dessa korvbröd bakade jag idag de ligger nu styckförpackade i frysen.
Typiskt bra och ha för mitt nya Lchf liv.
Det blev 8 st
50 gr smör
6 ägg
1,5 dl vatten
2 dl mandelmjöl
1 dl kokosmjöl
1 msk fiberhusk
1 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
om man önskar smakrikare bröd kan man tillsätta 2 tsk fransk senap och 1 tsk torkad timjan.
 
Sätt ugnen på ca 190 grader( jag kör 175 grader men min ugn är varm och snabb)
Smält smöret .
Jag började med att mixa sötmandel till mandelmjöl som jag blandade
 med resterande torra ingredienserna.
 Vispa äggen kraftigt ca 3 min så de blir pösiga tillsätt vatten och smör blanda väl.

 
 Vänd i hop de torra ingredienserna med äggblandningen och låt degen svälla i ca 15 min.
 Klicka ut och forma 8 avlånga korvbröden med blöta händer på baklåtspapper.


 Grädda i ca 25 min
Matiga och inte lika luftiga som man är van med men helt ok.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar