torsdag 15 maj 2014

Chokladfondant lchf


En snabb enkel och väldigt god dessert.
 
4 portioner
2 ägg
100 gr mörk choklad minst 70%
1 tsk vaniljpulver
100 gr smör
 
sätt ugnen på 200 grader
Smält smör ,hacka chokladen och rör tills den smält ner.
 Vispa ägg och vaniljpulver till riktigt fluffigt skum detta tar en liten stund.

 
 Vänd försiktigt ner chokladröran i äggmassan.
 Fyll upp i smorda formar jag hade så små formar så jag fick 7st men perfekt de2 vi inte åt upp stoppade jag i frysen ogräddade  till en annan dag.
 Grädda i 4-5 min nästan längst ner i ugnen håll koll de skall ju inte vara genombakade .
Ta ut och vänta en minut och stjälp sedan försiktigt upp dessa på tallriken . 
 Jag serverade mina med vispad grädde och färska jordgubbar.
Mumsig värre :)
 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar