fredag 8 februari 2013

Ballerina cake pops

Jag lovade min sons innebandylag kakor om de vann en match och de gjorde de :) 
så dessa cake popsen blev det då.

Det blev 30 st
2 paket valfri ballerina
1 paket philadelpiaost med marabo choklad smak
1-2 msk smält smör
ca 200-250 gr vit choklad
och valfritt strössel

 Kör kexen i mixern till smulor och blanda i chokladkrämen ,blir degen lite torr
 så häller du nu i lite av det smälta smöret
Rulla nu degen till 30 bollar.

 Hacka den vita chokladen och smält den över vattenbad eller i micron.
Jag använde cocktail pinnar denna gång så jag smälte först lite av chokladen och doppade cocktail pinnarna i chokladen och satte fast de i bollarna.
Nu fick de åka in i kylen ca 1 timme för att kallna och stelna till.

 Nu kan du smälta resten av chokladen och plocka ut kulorna med skaft och doppa dem i chokladen och strö på lite strössel jag satte mina i formar.


 Då är de bara att avnjuta när chokladen har stelnat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar