måndag 8 oktober 2012

Rosa strassrosor





Detta blir 15- 20 dubbla kakor

200gr smör rumstemp.
1 dl florsocker
2 msk vaniljsocker
3 dl vetemjöl
2 dl potatismjöl
karamellfärg

100 gr mörk choklad

   
Sätt ugnen på 175°. Vispa smör, florsocker och vaniljsocker till en pösig smet. Tillsätt vetemjöl och potatismjöl, lite i taget, och rör kraftigt emellan. 
Fyll degen i en kakspruta eller spritspåse och spritsa ut den i den form du önskar på en bakpappersklädd plåt. Exempelvis kan du göra längder, toppar eller ringar.


 Jag gjorde Grädda mitt i ugnen ca 5-10 min lite beroende på hur stora du gör dem mina tog 6 min.Tag ut kakorna och låt de svalna.e rosor eller det skulle föreställa det iallafall :)
Grädda mitt i ugnen ca 5-10 min lite beroende på hur stora du gör dem mina tog 8 min.Tag ut kakorna och låt de svalna.

Smält chokladen i vattenbad eller i mikrovågsugnen och lägg ihop kakorna med en klick av den smälta chokladen.Jag doppade även lite av kanten i mörk choklad.
Går fint att frysa. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar